Arkiv

Mød en D2i’er #22

11/06 2015

Del her:

DSKD_Andrea

I denne nye runde af Mød en D2i’er skal vi møde Andrea Pedersen, der er projektassistent. Hun holder styr på dokumentation og registrering bag det overståede D2i-projekt.

Hvad arbejder du med i D2i?

I Danmark findes der mange udviklingsprojekter, der er finansieret af EU-midler. Det er selvfølgelig en god ting, men de færreste ved, hvad det kræver at lede, administrere og eksekvere et EU-projekt. Bag det hele sidder jeg. Her arbejder jeg med håndtering af dokumentation til EU og Erhvervsstyrelsen. Der er rigtig mange krav til dokumentation og kontrol, så man sikrer, at midlerne bliver forvaltet i overensstemmelse med dansk og europæisk lovgivning. Jeg arbejder med tingene på et nørdet plan med et kæmpestort, krypteret regneark, hvor jeg har indkodet alle de virksomheder og personer, som har været inde over D2i. Der står, hvilke aktiviteter virksomhederne har deltaget i. På den måde er jeg en del af maskinen bag det arbejde, man ser udefra.

Hvad er din baggrund?

Jeg har tidligere arbejdet som blandt andet tosproglig korrespondent hos Ecco, salgskorrespondent på porcelænsfabrikker i England og projektmedarbejder ved et handelskammer i England. Mit erfaringsgrundlag inden for handel, kundeservice og ordrebehandling er derfor ret bredt. Derudover er jeg SFEDI-certificeret Information Officer.

Hvad laver du lige nu?

Jeg sidder med den afsluttende dokumentation fra det gamle D2i-projekt til EU og Erhvervsstyrelsen. Vi skal have tjekket alle oplysninger, så vi er sikre på, at de er korrekte. Det gælder både informationer fra kurser, arrangementer og konsultationer, som har været inde over D2i. Folk er nogle gange lidt hurtige til at få udfyldt registreringer og lignende, så vi skal have tjekket og sat det hele i system, da oplysningerne skal gemmes, så der kan foretages kontrol efter projektets afslutning.

Hvad er den største udfordring ved at arbejde i D2i?

Udadtil handler det om udfordringer forbundet med designmetoder, strategisk design og innovation, men indadtil handler den største udfordring om at holde styr på mange aktiviteter og dokumenter på samme tid. Nogle uger har vi haft mange konsultationer, updates og andre designforløb, som gør, at der er mange dokumenter i gang på én gang. På den måde kan man sige, at selve aktiviteten kun er toppen af isbjerget – forud ligger praktiske forberedelser, time-, partnerskabs- og persondatalovsregistrering. Under forløbet er der mængder af registrering, der skal foretages, mens der bagefter er en masse efterbehandling i et omfattende CRM-system, hvor alle data skal lægges ind og tjekkes. Så det er ”nørderiet”, der er af stor betydning, når maskineriet for alvor er i gang.

Og hvorfor design?

Det var lidt tilfældigt, at jeg fik det her job. Jeg var til et oplæg, hvor designskolens udviklingschef fortalte om et nyt projekt, som var ved at starte op, nemlig D2i. Det lød spændende, så jeg spurgte projektlederen, om han ikke havde brug for en assistent. En af grundene til, at jeg fik jobbet, var, at jeg har erfaring fra tilsvarende projektarbejde i England. Jeg assisterede forskellige EU-projekter på North Staffordshire Chamber of Commerce & Industry. Og så er jeg generelt rigtig glad for projektet D2i med gode kolleger og spændende projekter i et dynamisk og interessant miljø.