Arkiv

DANISH™ skal forankres i D2i

19/11 2015

Del her:

danish__

Snart videreføres onlinemagasinet DANISH™ af klyngeorganisationen D2i – Design to innovate. Samtidig indledes nyt samarbejde med Design Society.

Fra nytår videreføres det internationale onlinemagasin om dansk design og arkitektur DANISH™ af D2i – Design to innovate. DANISH™ er i dag drevet og udviklet af markedsføringskonsortiet Danish Design & Architecture Initiative (DDAI), som deler sekretariat og leder med D2i.

DDAI er indtil 31. december 2015 bl.a. finansieret af Fonden til Markedsføring af Danmark, også kaldet Markedsføringsfonden. Den bliver dog nedlagt, og derfor opløses DDAI.

Sammen med forankringen i D2i, indledes et samarbejde mellem DANISH™ og den nye erhvervsdrivende fond Design Society, som Dansk Design Center, INDEX: Design to Improve Life og Danish Fashion Institute står bag. Design Society arbejder med at fremme design, mode og relaterede kreative erhverv med henblik på at styrke væksten, markedsføre Danmark og bidrage til løsningen af samfundsmæssige udfordringer.

”Det bliver D2i, der skal arbejde med at videreføre og udvikle DANISH™. Forankringen sker som en naturlig udvikling, da de to organisationer fra starten har delt medarbejdere, leder og sekretariatskontor. Samtidig indledes et strategisk samarbejde med Design Society, der vil bidrage til at sikre en national forankring af magasinet, og samtidig koble relevant indhold og begivenheder til platformens kommunikationsmotor,” siger direktør i D2i, Thit Juul Madsen.

Hvor D2i arbejder med det brede designbegreb, formidler DANISH™ tendenser og nyheder inden for det mere traditionelle designbegreb. Magasinet blev sat i verden i slutningen af 2014 for at promovere Danmark som design- og arkitektsamfund, samt at promovere dansk design og arkitektur i et internationalt perspektiv. På den måde har de to organisationer været tvillinger, men med hvert sit arbejdsfelt.