Case

Film: Isover – fra produktsalg til projektsalg

23/09 2014

Del her:

Saint-Gobain Isover fik gjort op med vanetænkning og er blevet skarpe på, at de skal udvikle sig fra produktsalg til projektsalg, at de skal lytte aktivt til kundens ønsker, og at kilden til succes ligger i at tænke deres eksisterende produkter ind i nye sammenhæn- ge, der passer bedre til kundens behov.

Isover i Vamdrup, der hører under den franske verdensomspændende koncern Saint-Gobain, har gennem mange år haft et godt og solidt tag i det danske byggemarked. Efterspørgslen efter de gode isoleringsprodukter produceret lokalt var stor og kom nærmest af sig selv. Men så begyndte krisen at kradse i slutningen af 0’erne og lige pludselig meldte en tysk produ- cent af isoleringsprodukter sig på det danske marked.

En af løsningerne var en ny marketings- og kundetilfredshedschef Rikke Lildholdt. En anden var D2i, Design to innovate, der har base på Design- skolen Kolding.

Hør Rikke Lildholdt fortælle om Isovers udvikling gennem designtænkning: