Brugerrejse

En brugerrejse er en visuel, kronologisk fremstilling af din brugers rejse. Den kan både handle om mødet med dit produkt eller din løsning og om anvendelsen af produktet eller servicen. Det er en beskrivelse af, hvordan brugeren faktuelt oplever produktet eller servicen.

 

 

Hvorfor bruger vi brugerrejse?

Brugerrejsen kan laves som research med hjælp fra eksisterende brugere eller som en øvelse, hvor du sætter dig i brugerens sted og minutiøst gennemgår brugerens handlinger og overvejelser trin for trin. Her kan det anbefales også at lege djævlens advokat, så du syretester både produkt og alle de forskellige situationer, hvor din bruger kan møde dit produkt eller din løsning.

Brugerrejsen giver dig et meget effektivt redskab til at undersøge, hvor der evt. er brug for forbedringer i forhold til brugen og oplevelsen af dit produkt/service. Det kan være steder, hvor brugeren f.eks. er i tvivl, mangler information eller potentielt har mulighed for at vælge et andet, lignende produkt. Samtidig er en brugerrejse et værdifuldt værktøj til at skabe fælles overblik i et teamarbejde, så alle er enige om, hvor der skal sættes ind med forbedringer, nye løsninger og udviklinger.

Brugerrejse - sådan gør du:

Hvis du ønsker at arbejde med brugerrejse, kan du læse vores manuel her og få adgang til metodeværktøj.